Algemene Voorwaarden
Bedrijfsomschrijving
chiQos richt zich op het coachen en begeleiden van kinderen en hun ouders, met als specialisatie hoogbegaafdheid, hyperhoogbegaafdheid en hypersensitiviteit. De diensten die worden aangeboden zijn kindercoaching, consultancy voor ouders en talentbegeleiding. chiQos is ingeschreven bij de KvK: 92043763
Definities
Opdrachtnemer is chiQos.
Opdrachtgever is/zijn de gezaghebbende ouder(s)/ verzorger(s) van het kind dat gebruikmaakt van de diensten van chiQos. Of in het geval van ouderbegeleiding, de ouder/verzorger.
Diensten Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven en/of daaruit voortvloeien en direct verband houden met de opdracht in de ruimste zin van het woord.
Voorstel
Elk voorstel voor diensten aan particulieren en bedrijven.
Overeenkomst Elke afspraak die naar aanleiding van een voorstel tot stand komt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer over de te verlenen diensten door opdrachtnemer ten behoeve van opdrachtgever.
Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle voorstellen en overeenkomsten waarbij de opdrachtnemer in het kader van zijn beroep diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig wanneer deze schriftelijk tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zijn overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van opdrachtgever.
Overeenkomst
Elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door wederzijds akkoord. De opdrachtnemer bevestigt afspraken aan opdrachtgever per e-mail. Desgewenst maakt de opdrachtnemer een schriftelijk exemplaar dat de opdrachtgever voor aanvang van de opdracht getekend retour stuurt of bevestigt per mail. Mondelinge afspraken gelden alleen wanneer deze per mail zijn bevestigd.
Uitvoering van de overeenkomst
Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, waarvan de opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig verstrekt aan de opdrachtnemer. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
Geheimhouding
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de sessies en consulten en tijdens de talentbegeleiding. In geval van beëindiging van een overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bedoelde geheimhoudingsplichten in stand.
Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken als er heldere afspraken over zijn gemaakt, met wederzijds goedvinden.
In het geval van dreigend gevaar voor zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer of de samenleving, heeft de opdrachtnemer het recht de geheimhouding te doorbreken en daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten. Opdrachtnemer is verplicht zich te houden aan de meldcode kindermishandeling en de meldcode huiselijk geweld. In het geval dat de wet of een daartoe bevoegde instantie verzoekt om openbaarmaking van gegevens die onder geheimhouding en vertrouwelijke informatie vallen, en de opdrachtnemer zich niet kan beroepen op verschoningsrecht, dan is de opdrachtnemer verplicht aan dit verzoek te voldoen zonder gehouden te kunnen worden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
Toestemming gebruik persoonsgegevens
Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft de opdrachtgever toestemming NAW-gegevens, telefoonnummer en emailadres te gebruiken voor vastlegging in het klantenbestand van opdrachtnemer voor communicatie en administratieve doeleinden.
Intellectueel eigendom
Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals werkboeken, opdrachten, opnames et cetera, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet zonder vooraf gegeven toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.
Duur en beëindiging van de overeenkomst
De overeenkomst eindigt automatisch met onmiddellijke ingang:
– aan het einde van de overeengekomen duur van de opdracht;
– door ontbinding van opdrachtnemer;
– met wederzijds goedvinden;
– door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de opdrachtgever
Beëindiging van de overeenkomst staat los van de financiële verplichting die nagekomen dient te worden.
De door opdrachtgever getekende overeenkomst blijft van kracht met dien verstande dat de door opdrachtnemer te leveren diensten binnen een jaar na overeenkomst moeten zijn afgenomen. Wanneer deze termijn wordt overschreden vindt geen restitutie plaats van niet afgenomen diensten
Tarieven
De tarieven vermeld op www.chiqos.nl en in de voorstellen zijn inclusief BTW. Sommige diensten zijn vrijgesteld van btw. Dit wordt in het voorstel aangegeven.
Tariefswijzigingen worden minimaal een maand van tevoren aangekondigd.
De kosten voor losse sessies zijn 80 euro. De intake is 100 euro. Een telefonisch consult kost 50 euro. Traject compact is 599 euro, traject plus 699 euro en traject extra 799 euro.
De tarieven zijn exclusief eventuele reiskosten.
Betalingsvoorwaarden
chiQos werkt met trajecten en losse sessies. De trajecten worden vooraf gefactureerd. Het totaalbedrag dient binnen 14 dagen voldaan te zijn op rekeningnummer NL……. tnv chiQos onder vermelding van het factuurnummer. Het is mogelijk om in termijnen te betalen, dit kan bij aanmelding kenbaar worden gemaakt. Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim.
Losse sessies dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur te zijn voldaan. Mochten losse sessies elkaar (bijv. wekelijks) opvolgen, dient de betaling ten minste betaald te worden voor de volgende sessie. Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient de opdrachtgever dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is de opdrachtgever in verzuim en behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten.
Annuleringsvoorwaarden overeenkomst
De opdrachtgever heeft het recht deelname aan het coachingstraject voor het kind te annuleren. Dat kan schriftelijk of per e-mail. Bij annulering van een kindercoachingstraject binnen 5 werkdagen voor de aanvang ervan, is de opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen. Bij annulering langer dan 5 werkdagen maar binnen 1 maand, is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag te betalen. In geval dat de opdrachtgever deelname van het kind tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op terugbetaling.
De opdrachtnemer heeft het recht om een cliënt te weigeren zonder opgaaf van redenen. De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verdere verplichtingen of aansprakelijkheid over en weer.
Toestemming en bereikbaarheid
Alle gezaghebbende ouders/verzorgers moeten toestemming geven voor de sessies. Alle gezaghebbende ouders/verzorgers zijn verplicht het toestemmingsformulier te ondertekenen en te retourneren uiterlijk 24 uur voor aanvang van de eerste sessie. Zonder toestemming kan er geen traject of sessie gestart worden.
Tijdens de sessies en afspraken dient er minimaal een gezaghebbende ouder/verzorger telefonisch bereikbaar te zijn.
Verzetten sessies en afspraken
Tijdig verzetten van een afspraak is mogelijk, dit moet per e-mail. Wanneer de opdrachtgever binnen 24 uur tot de gemaakte afspraak annuleert of vraagt de afspraak te verzetten, worden kosten in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd. De opdrachtgever is verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd worden niet in rekening gebracht.
Bij niet-verschijnen van de opdrachtgever op een gepland gesprek worden de kosten voor het gesprek in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
De opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of te annuleren, wanneer zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Aansprakelijkheid
De begeleiding van de opdrachtnemer is oplossingsgericht, zonder de oplossing dan wel het resultaat te kunnen garanderen. Een en ander is afhankelijk van de inspanning van de ouders en/ of kind en dit proces zal ook na afronding van een traject verder gaan. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, of letsel voortvloeiende uit, of in verband met, de geboden diensten.
Klachtenprocedure
Eventuele klachten over de door opdrachtnemer geleverd diensten dienen binnen 8 dagen na levering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt. Mocht de opdrachtgever of deelnemer een klacht indienen, dan krijgt hij zo spoedig mogelijk en in redelijkheid een reactie hierop. Opdrachtnemer doet uiteraard alle moeite om samen met opdrachtgever het probleem op te lossen. Tijdens de klachtenprocedure vervalt de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet.